tiistai 5. huhtikuuta 2011

Toivelahja

Ens viikolla mulla on synttärit. Vieläkään ei tule maagista kolmeakymppiä täyteen, joten ei ole aihetta kriiseilyyn. :) Varsin nuoreksi tuntee myös itsensä, kun äiti soittaa ja kysyy, että mitä mä haluan synttärilahjaksi... Oon aina ollut varsin huono toivomaan lahjoja ja nyt tuntuu, että vauvahapatukselta ovat vähäisimmätkin ideat hävinneet. No, äitikin ehdotti: no miten olis siihen hoitopöytään semmoinen patja? Tai saa olla isompaakin meidän ostoslistalta. Siis mitäh?! Nyt puhutaan sentään viimeisistä ihan vaan mun synttäreistä. Että jos jotain muuta kuin vauvatavaraa. Sitä paitsi... me ollaan just hankittu sellainen hoitoalusta. :)

Mutta kun kuitenkin tiedän, että äiti haluaa jotain välttämättä lahjaksi hankkia, niin aloin sitten miettiä, että olisko joku lehtitilaus kiva. Tilasin tossa joku aika sitten ilmaisen Vauva-lehden näytenumeron, ja se kolahti postiluukusta perjantaina. Sitä oli kiva selailla rakenneultran jälkeisissä iloisissa tunnelmissa, vaikkei se nyt kaikkein vakuuttavin tietopaketti ollutkaan. Oon saanut kavereilta Vauva-, KaksPlus- ja Meidän Perhe -lehtien sekalaisia numeroita, ja sisällöltään KaksPlus on mun mielestä monipuolisin. Eli olisiko KaksPlus sitten se kivoin lehti saada lahjaksi?

Sitten silmäni sattuivat osumaan sen Vauva-lehden näytenumeron "tilaa lahjaksi ystävälle" osioon. Sieltä saisi lahjaksi esimerkiksi Brion matkasängyn - tai vaikka mitä muuta. Jos äitini siis tilaisi mulle Vauva-lehteä 16 kk (90 euroa), saataisiin ilmaiseksi 115 euron arvoinen laadukas matkasänky. Ja kun oltaisiin joka tapauksessa ostettu/pyydetty lahjaksi tuontyyppinen matkasänky jossain vaiheessa, niin sittenhän tuo lehti tulee ikään kuin bonuksena. Näinhän ne mainosihmiset ovat tämän juuri ajatelleet. Ovelia. ;) Jotenkin tuo KaksPlussan tämänhetkinen tarjous kalpenee vertailussa: 5 kk (20 euroa) + penkinsuoja (autoon) tai korusetti. Jipii. Vaikka onhan toi KaksPlus selkeästi halvempi ja siinä on järkevämmän mittainen tilausperiodi. Mutta nyt se "ilmainen" matkasänky on juuttunut mun päähän. Eikä lähde sieltä pois. Aaargh.

Luulenpa siis toivovani lahjaksi tuota Vauva-lehteä matkasängyn kera. Että se siitä "lahjaksi jotain muuta kuin vauvatavaraa" -periaatteesta. Kuvastaa hyvin tämänhetkistä aivotoimintaa... Hullujen päivien katalogistakaan en löytänyt juuri mitään himottavaa ostettavaa (= ei himottavaa ostettavaa vauvatavaraa). Näinkö se jo nykii äitinsä naruja tuolta mahasta käsin? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti