tiistai 10. toukokuuta 2011

Kuumailua

Mulla on nykyisin usein kuuma. Todella outoa. Mulla ei normaalisti ole kuuma kuin ihan täydessä helteessä. Villasukat on vakiovaruste kesäreissuillakin. Talvet on yleensä ihan yhtä palelemista - viime talvi aivan erityisesti. Alkuraskaus laittoi hampaat kalisemaan vielä kotona sohvalle käpertyneenäkin.

Nyt sitten taas tekisi vähän väliä mieli vähentää vaatekerrosta. Kotona sisälämpötila on vasta 23 astetta, mut peitto tuntuu öisin jo ihan liialliselta. Viime kesän helteillä lämpötila ei sisällä missään vaiheessa laskenut alle 28 asteen... Sitä odotellessa... Varsinkin, kun viime aikoina on tuntunut, että heti kun mulle tulee tosissaan kuuma, alkaa pukata kylmännihkeää hikeä ja huonoa oloa. Vesipullo onkin korvannut villasukat vakiovarusteena.

Mut on tästä kuumailusta jotain hyötyäkin. Olin tänään siellä verikokeessa ja kaksi putkiloa tuli täpötäyteen kymmenessä sekunnissa, yhdellä pistolla. Sellaista ei oo tapahtunut IKINÄ. Yleensä saa pumpata kiinni ja auki mun poloista kylmää kämmentä ja kitkutella neulaa parikin minuuttia. No, luultavasti tuo parempi virtaus liittyy kyllä enemmänkin siihen, että verta on nyt raskaana enemmän ja suonet ovat laajemmat. Tai ainakin niiden pitäis olla. Ei ne siltä ihan näytä...

Kivaa jättää takki kotiin! Ehkä se vielä just tämän toukokuun jotenkin istuu päälle, mut aika niukasti. Kirjaimellisesti. :) Tilauksessa olis siis kesälle runsaasti semmoista leppoista, ei-liian-nihkeää t-paitakeliä - vaikka semmoista kuin tänään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti